Hammaslääkäripalvelut

Kirkkokadun hammas­lääkäri­palvelut

Tiesitkö, että suun terveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Suun alueen tulehduksilla voi olla yhteyksiä moniin yleissairauksiin?

Hyvä suun terveys perustuu jokaisen omaan aktiivisuuteen sekä säännöllisille käynneille hammaslääkärissä. Hammaslääkärin lisäksi suuhygienisti opastaa sinua suunterveyden ylläpidossa. Vaativissa hoidoissa hammaslääkärisi apuna on suukirurgian erikoishammaslääkäri.

Hammastarkastus

Hammastarkastuksessa selvitetään suusi terveyden tilanne ja mahdollisten vaivojen todelliset syyt. Hampaiden tarkastus kannattaa tehdä siitäkin huolimatta, vaikka sinulla ei olisikaan särkyä tai mitään vaivaa.

Hampaiden kuvantaminen

Röntgentutkimus on hammaslääkärille tärkeä apuväline potilaan hampaiden diagnosoinnissa ja hoidon suunnittelussa ja seurannassa.

Hampaiden paikkaus

Jokainen potilas on erilainen ja kokemus aiemmasta hammashoidosta voi olla epämiellyttävä. Keskustelemalla asiasta hoitavan hammaslääkärisi kanssa, hän huomioi toiveesi pyrkien helpottamaan vastaanottokäyntiä kohdallasi niin, että hoitotapahtuma on sinulle miellyttävä.

Purentakisko

Purentakisko helpottaa hampaiden narskuttelusta johtuvia oireita. Yleisimpiä oireita ovat hampaiden lohkeamiset ja kulumiset. Lisäksi purenta voi aiheuttaa oireita pään ja niskan -alueilla sekä leuoissa voi tuntua jäykkyyttä. Purentakisko on hyvä apuväline oireiden hallintaan.