Suuhygienisti

Suuhygienistin palvelut

Suuhygienisti on itsenäisesti työskentelevä suun terveyttä edistävä ammattilainen. Hänen tavoitteenaan on auttaa ja tukea potilasta omahoidossa ja ehkäistä suusairauksia sekä ottaa osaa hammaslääketieteelliseen hoitotyöhön yhdessä hammaslääkärin kanssa. Kirkkokadun Hammaslääkärit tarjoaa kattavat suuhygienistin palvelut Joensuussa.

Suuhygienistin tehtäviä ovat ennaltaehkäisevä hoitotyö, kuten henkilökohtainen terveysneuvonta ja suun infektiosairauksien, karieksen ja ientulehduksen hallinta yhteistyössä potilaan kanssa sekä hammaskiven poistaminen, hampaiden värjäytymien poistaminen ja fluorihoidot.

Lisäksi suuhygienisti tekee esteettisiä toimenpiteitä, kuten hampaiden valkaisuja ja kiinnittää hammaskoruja.

Tervetuloa hampaiden puhdistukseen, hammaskiven poistoon tai hampaiden valkaisuun Kirkkokadun Hammaslääkäreille – nähdään Siltakadulla Joensuussa!

Soodapuhdistus

Hampaiden soodapuhdistus eli jauhepuhdistus on hellävarainen tapa poistaa pinnallisia värjäytymiä, joita aiheuttaa esimerkiksi tupakointi, kahvi, tee.

Hampaiden valkaisu

Parhaan ja turvallisimman hampaiden valkaisun saat suuhygienistin vastaanotolla. Hampaat tarkastetaan ja mahdollinen hammaskivi poistetaan vähintään kahta viikkoa ennen varsinaista hampaiden valkaisua. Hampaiden valkaisua ei tehdä raskaana oleville eikä imettäville naisille.

Säännölliset käynnit suuhygienistin vastaanotolla edistävät hyvää suun terveyttä ja näin voidaan ehkäistä suussa esiintyviä ongelmia.

Kela korvaa suuhygienistin suorittamista toimenpiteistä, kun se tehdään yksityishammaslääkäriltä saadulla lähetteellä.

Esteettinen hammashoito ei kuulu kelan korvauksen piiriin.